Будапеща - перлата на Дунав 8

Отговори
# 255
  • Мнения: 276
Бих препоръчала горещо и зоологическата градина в Будапеща, не само за децата, но и за възрастните. Тя е и ботаническа градина и ако не се лъжа е над 100 годишна. Ако отивате, пригответе си храна и вода, вътре има заведения за хранене, но те доста оскъпяват преживяването.

# 256
  • Мнения: 117
Разказвам колкото мога по-кратко (ама съм приказлива Mask). При интерес мога да споделя подробности. Бяхме четирима души, възрастни.
Първи ден: След настаняване в Airbnb, около 15,30-16 тръгнахме по забележителности. Започнахме от Синагогата (само отвън), след това  катедралата Свети Стефан (само терасата и камбанарията), после статуята на полицая пред катедралата. От там – до магазин Lindt за горещ шоколад (какъвто в момента нямаше и се задоволихме с кафе в едно заведение наблизо).
После – разходка по брега на Дунава, разгледахме монумента с обувките, Парламента (само отвън) и стана време за вечеря. Вечеряхме в  Rub and Roll – имахме резервирана маса, но имаше и свободни места. Добър ресторант, вечеря за четирима ни излезе около 150 лв.
В 21.30 имахме резервирано корабче чрез GetyoutGuide - https://www.getyourguide.ru/budapesht-l29/budapesht-chasovoi-obz … kokteilem-t73250/ . Трябва да се запази по-рано, местата свършват.
И после – с градски транспорт до квартирата.
Втори ден:
Бяхме планирали да започнем с балона в градския парк, но беше ветровито и не работеше. Започнахме със замъка Вайдахуняд, статуята на Анонимус, после сградата на етнографския музей (която някой препоръча тук и наистина много ми хареса), след това – Площада на героите. Продължихме пеша по бул. Андраши, минахме покрай къщата на терора, но не сме влизали. Обядвахме в Ретро Лангош, след това с градски транспорт до Metropolitan Ervin Szabó Library (много, много карсиво) и после Централните хали. След това отново с градски транспорт до Операта, където в 16,30 часа имахме резервирана обиколка. Вечерта хапнахме по пица в непретенциозно заведение. Този ден много се изморихме, бяхме направили почти 29000 крачки. По мое мнение булевард Андраши и Къщата на терора можеше да се пропуснат. В сравнение с другите неща, не са нищо особено.
Трети ден: Буда.
Започнахме със снимки на фона на парламента пред църквата Света Ана, после пеша нагоре по хълма до Рибарския бастион и църквата Матияш, кафе и торта в сладкарница Ruszwurm, минахме покрай лабиринта, но беше затворен. Посетихме музея на Худини (плаща се само в брой), после към замъка Буда. Хванахме и смяната на гвардията пред Шандор Палота (президеннтството), който е до фуникуляра в района на замъка Буда и се провежда на всеки кръгъл час. Прибрахме се пеша по моста Сечени. Вечерта вечеряхме в ресторант Oinos, много приличен ресторант, близо до квартирата ни.
Четвърти ден: Най-после времето позволи и се качихме на балона. След това до ранния следобед прекарахме деня в разходка по остров Маргит, насладихме се на пеещия фонтан и в общи линии нищо друго не ме впечатли там. Искахме да хапнем торта в Кафе Централ, но първата свободна резервация беше чак за след 17 часа, затова резервирахме там вечеря. След това се разходихме за последно по брега на осветения Дунав и се прибрахме.
Пети ден: След като освободихме квартирата в 10 часа, отидохме до градчето Сентендре. Купихме си марципан и разни сувенири, разходихме се по уличките и …. Обратно към България.
Да кажа и някои общи неща, за които търсих информация предварително, така че мисля, че ще са от полза и на другите.
Бях обменила 250 лв във форинти и ги върнах  неизхарчени почти всичките. Навсякъде се плаща с карта. Единствено в къщата на Худини се плаща в брой, но там можеше да се плати и в евро (така прочетох, че е и за лабиринта, но той беше затворен). Трябваха ми и по 200 форинта за тоалетна на остров Маргит.

Винетка за Унгария купих онлайн от https://www.vintrica.com/bg/e-vinetka/ungariya/ - активира се веднага.

Паркинг намерихме в търговски център Europeum, ето адреса: Budapest, Blaha Lujza tér 3, 1085 Унгария – най изгодно излизаше седмичен абонамент, за който платихме около 90 лв.

Трябваше да посрещнем и изпратим човек от летището. Там ми се стори много скъпо паркирането, но се оказа, че имаме право да преминем безплатно за пет минути за слизане и качване на пътник. Съвсем близо, на 5-10 минути с кола, има голям търговски център – не като мол, а обособена голяма площ с много магазини, заведения за бързо хранене, бензиностанция, места за паркиране, та там изчакахме полета.

Операта и корабчето ги резервирах чрез GetyourGuide – за корабчето препоръчвам резервация поне 1-2 дни по-рано, защото нямаше места. Освен това е хубаво да се отиде и поне 15-20 минути по-рано, за да седнете на хубави места.

Апартаментът, който наехме през Airbnb беше много хубав и много удобен за четирима. За четири нощувки платихме 650 лв (погледнах, че сега е малко по-скъп) Не е съвсем в центъра, но е на пешеходно разстояние от него и заведенията наоколо не са най-скъпите. Съвсем наблизо има спирка на метро, трамвай и автобус. Мога да дам координати, ако някой прояви интерес.

Много се чудих дали да купя карти за градския транспорт, тъй като обичаме да вървим пеша, а и всички забележителности ми се струваха на пешеходно разстояние една от друга. Реших, че ще купя 10 билета и ако не стигнат – пак ще купя. В крайна сметка купувах четири пъти по 10 билета и се съобразявахме да пътуваме с по-малко смяна на транспорта, та май беше по-добре да си вземем карти за пътуване.

Цените в Унгария са по-високи от нашите, както заведенията, така и хранителните магазини, горивото, цените на забележителностите. Непретенциозен обяд за четирима ни излизаше около 100 лв (пица, дюнер, лангош с по едно безалкохолно). За вечеря – двойно. Коминчето е 3000 форинта, което е 15 лв, а като седнем на кафе – оставяхме по около 50 лв.  Навсякъде бакшишът е включен в касовата бележка, по около 10 процента е отгоре.